Mai mult decat imobiliare!
Zona:

Rahova


LOCALIZARE

 Situat în sectorul 5, în partea de sud-vest a Bucureştiului, cartierul Rahova s-a format în jurul a două mari artere de circulaţie - 13 Septembrie şi Calea Rahovei. Cartierul Rahova este delimitat în partea de sud de Calea Rahovei, în vest de str. Mărgeanului, în nord de Calea 13 Septembrie, iar în est de str. Mihail Sebastian.

ISTORIC

Calea Rahovei, cunoscută drept Uliţa Calicilor sau Drumul Florăreselor, reprezenta, spre sfârşitul secolului al XIX-lea, una dintre cele mai importante artere de circulaţie din Bucureşti, care asigura accesul principal spre centrul oraşului şi ieşirea spre Alexandria.

În urma industrializării capitalei, Calea Rahovei a devenit parte a unui sector industrial, cuprins între Arsenalul Armatei din Dealul Spirii şi Şoseaua Panduri şi delimitat de Gara Filaret şi Cotroceni.

Aici erau concentrate cel puţin 20 de întreprinderi industriale care produceau diverse bunuri, ca: bazalt artificial, sticlărie, încălţăminte, bere, metalurgie, frânghii, chibrituri etc. În această zonă a fost ridicată Fabrica de Spirt Bragadiru, cunoscută mai târziu ca fabrică de bere. Înainte de izbucnirea Primului Război Mondial, zona se dezvoltase destul de mult, fiind înfiinţate Marile Antrepozite Comunale, Fabrica de Încălţăminte Millet, Fabrica de Ulei Phoenix, Fabrica de Chibrite şi Timbre etc., iar în perioada interbelică aici se găsea Metalurgia Rahova.

După 1950, cartierul a intrat în declin, pe de o parte din cauza faptului că, în acel moment, era cea mai îndepărtată zonă faţă de centrul oraşului, căreia îi lipsea infrastructura, iar pe de altă parte din cauza existenţei aici a Penitenciarului Rahova. Până în 1980, teritoriul era ocupat de case mici, specifice cartierelor marginaşe capitalei.

În anii '80, cartierul cunoaşte o transformare radicală, datorată în principal construirii Centrului Civic şi Casei Poporului (Palatul Parlametului de astăzi), ce a presupus demolarea parţială a clădirilor aflate pe Dealul Arsenalului şi distrugerea aproape în totalitate a cartierului Uranus. Înainte de începerea lucrărilor de sistematizare şi construire a blocurilor actuale, zona era deservită de circa 130 de artere de circulaţie, majoritatea pietruite şi fără utilităţile necesare. După 1980, cartierul a trecut pritr-o restructurare majoră. Ţinând cont de faptul că, în momentul sistematizării, nu exista niciun spaţiu de agrement, pe o suprafaţă de aproximativ 3 ha a fost amenajat actualul parc Sebastian.

ADMINISTRATIE SI ECONOMIE

O mare problemă a cartierului o constituie arterele de circulaţie, care, în prezent, respectă doar în mică parte vechiul traseu al străzilor şi lipsa locurilor de parcare şi a spaţiilor verzi. Acestea din urmă sunt sub limita corespunzătoare numărului de locuitori din cartier. În ceea ce priveşte educaţia, în Rahova există două grădiniţe, două şcoli generale şi un liceu. În zona Rahova-Sud se mai află o grădiniţă, o şcoală generală şi un liceu.

Din punct de vedere al transportului în comun, locuitorii beneficiază de linii de tramvai şi autobuz. Cartierul dispune şi de câteva centre comerciale, cel mai important fiind Piaţa Rahova şi noul mall care se va construi la interesecţia Şoselei Progresul cu Calea Rahovei.

PROIECTE IMOBILIARE IN ZONA

- Dream Residence - ansamblu rezidential de apartamente noi in Rahova
- Bragadiru Lake
- Sebastian Park Residence

  Mai ai completari ?
Trimite-ne definitia ta:


Numele tau:
Email-ul tau:
Telefon:
Galerii Foto Rahova